Hei taas! Joo osa olisi ollut valmis jo ajat sitten, mutta en ole päässyt koneelle :(

Alicia

Olin kääntynyt itseeni täysin viime puolenvuoden aikana, puhuin enää harvoille luentojen ulkopuolella.

Asiaa ei auttanut yhtään Alicen ja Jackin kuhertelu, he tuntuivat olevan aina kiinni toisissaan.

"Erika hakisitko minulle juotavaa"

Erika totteli Alicea kuin koira, ja sellaisena Alice häntä kohtelikin.

                                                                    ~ * ~

Erika

Alice kohteli minua kuin koiraa, olin alkanut kyllästyä siihen.

Oli koston aika, yli viiden vuoden ajan olin suunnitellut sopivaa kostoa.

Nyt Alice tarjosi minulle sellaisen.

Toivottavasti Alice ryntää paikalle.

Alice, ala tulla jo!

                                                                    ~ * ~

Alicia

Tavallinen iltapäivä, Teresa (joo tuo on Teresa, hän muuttaa tyyliään aina vuoden välein) lukee kokeisiin ja minä makaan tylsistyneenä, olen opiskellut jo koko vuoden asiat.

Tavallinen iltapäiväni päättyi ääniin Jackin huoneesta, ääniin jotka muistan varsin hyvin fuksivuoden kaameasta lopusta.

Yllätyin todella paljon kun näin huoneesta tulevan ärtyneen näiköisen Erikan enkä Alicea, tajusin ettei minun ja Jackin suhteen päättyminen ollut minun syytäni, vika ei ollut minussa.

Tänään tajusin jotain hyvin tärkeää, minussa ei ole mitään erityistä vikaa. Ei ole minun syyni että Jack petti minua Alicen kanssa, ja sitäpaitsi miksi vatvoa vanhoja asioita, kyynelet kuivaksi ja katse eteenpäin.

"Alicia, saitko sinäkin sivuroolin kolun musikaalista?"

"Joo"

"Onnea"

Nyt jos mietitään, minun ja Martinin suhde alkoi sanasta onnea.

Ei kestänyt kauaakaan ennen kuin vaihdoimme ensisuudelmamme, minä olin taas onnellinen.

Aivan kuin Alicen ja Jackin, meidätkin saattoi löytää aika monesti kiinni toisistamme. Ja yhtenä iltapäivänä Jack löysi meidät.

" Hei Martin, eihän kavereitten eksiin saa koskea!

"Ja luulitko sinä että mä oisin kaveri sinun kanssa, sinä et koskaan välittänyt Aliciasta oikeasti, minä valitän!"

"Pysy kaukana meistä!"

                                                                    ~ * ~

Alice

Minun ja Jackin suhde oli hyvässä kunnossa, tai ainakin minä luulin niin.

En osannut odottaa yhtenä päivänä löytämääni näkyä. Nyt tajusin miltä Aliciasta oli tuntunut.

"SIKA"

"Erika, miten sinä saatoit, luulin että me ollaan ystäviä!"

"Ja vai ystäviä?! Sinä kohtelit minua kuin koiraa! Alice nyt on minun vuoroni tehdä elämästäsi hel*****ä!"

"Ja kuvittelit onnistuvasi, älä luulekkaan!"

No, aika hyvin hän kyllä onnistui. Erika piti huolen että jouduin viettämään paljon aikaa  hänen ja Jackin seurassa, tai mitä muuta ideaa meillä olisi ollut harjoitella joka ilta yhdessa tanssiosuuksiamme yliopiston musikaaliin? Esiinnyimme vain loppukohtauksessa!

En tiedä miksi Jackin ja Erikan katseleminen teetti tuskaa, en ollut ikinä välittänyt Erikasta aidosti.

                                                                    ~ * ~

Teresa

"Senkin sika Jack, etkö sinä osaa muuta tehdä kuin haavoittaa toisia!?

                                                                    ~ * ~

Alicia

Minä ja Alice olimme tehneet sovinnon, Alice kaipasi lohdutusta, enkä minä voinut vain katsoa vierestä, tiesin miltä tuntuu jäädä jätetyksi.

Minun avullani hän alkoi päästä taas jaloilleen, hän kävi taas jopa treffeillä.

Hän oli jopa saanut Cherin vihaamaan Erikaa, näytti siltä että Erikan suunnitelma alkoi kaatua hänen omaan niskaansa.

Näissä tunnelmissa sitten saimme aloittaa kolmannen vuotemme.

                                                                    ~ * ~

Teresa

Yhtenä aamuna vain minä Jack olimme hereillä, ainoastaan meille oli tullut kärsimykselliset aamuluennot, saimme "nauttia" toistemme seurasta aina aamuisin.

"Jack, minulla olisi asiaa sinulle."

"Sano sitten."

"Miksi sinä olet Erikan kanssa kun et välitä hänestä?"

"Välitänhän!"

"Et välitä, tiedät sen kyllä itsekkin."

                                                                    ~ * ~

Cheri

"Senkin lutka, mitä sinä teit saadaksesi Jackin jättämään minut!"

 

"Kuule, minä en tehnyt yhtään mitään Jack vain kyllästyi rumaan pärstääsi!"

"Ja itsehän sinä juonittelit Alicen ja Jackin väliin!"

                                                                    ~ * ~

Alicia

Sen jälkeen kun Jack jätti Erikan, Erika joutui epäsuosioon asuntolassamme, hän liittyi cheerleadereihin ja ärsytti meitä entistä enemmän.

Kaikki me silti huomasimme ettei Erika viihtynyt yli-innoikkaiden "ystäviensä" joukossa.

Hän ja Alice riitelivät edelleenkin jatkuvasti.

He molemmat kyllä järkyttyivät kun löysivät Teresan ja Jackin suutelemasta, minä taas olin osannut odottaa sitä.

Minulla ja Martinillakin meni hyvin, vaikka Martin ei ollut mitenkään romanttinen, en minä sitä kaivannutkaan.

Kun yhtenä aamuna olin juomassa aamukahviani, Martin näytti hyvin, hyvin hermostuneelta.

Kun hän kosi minua, olin yllätttynyt.

Se oli lupaus perheestä hänen kanssaan.

Kihlauksemme jälkeen minä ja Martin vietimme aikaa yhdessä enemmän kuin koskaan ennen, asuntolassamme kihlautui myös toinen pari, Jack ja Teresa.

"Etkö sinä pelkää hänen pettävän sinua niinkuin kaikkia muitakin?"

"Alicia, me olimme yhdessä jo yläasteella, minä tunnen hänet. Tiedän ettei hän petä minua, hän teki sen jo silloin. Siksi tulinkin sinun lukioosi. En kestänyt häntä ja Perryä"

Näissä tunnelmissa siis aloitimme neljännen ja viimeisen vuotemme yliopistossa.

Viimeinen vuotemme oli paras vuosi yliopistolla, minut valittiin yliopsiton musikaaliin soittamaan pianoa, se oli suuri kunnia sillä yleensä pianoa soitti joku ammattilainen.

Minä ja Alice lähennyimme kovasti, varsinkin erään keskustelun myötä.

"Alicia, minä olen päättänyt jäädä pois perijäkilvastamme, joten sinusta tulee perijä. Silti perijänä sinun täytyy muistaa yksi asia, hanki vain yksi lapsi.

"Vain yksi. Miksi?"

"Siihen on loistava syy, lue kotona Maryn päiväkirja, sen jälkeen olet samaa mieltä kanssani."

                                                                    ~ * ~

Neljäs vuosi oli ohi, kaikki oli mennyt aivan liian nopeaa. Me emme asuntolassamme viitsineet pitää mitään bileitä. Tunnelma oli liian huono.

Erika oli riidoissa kaikkien kanssa, Alice Jackin ja Perryn ja minä olin riidoissa edelleen Perryn kanssa. Riitojen takia me tyydyimme vain tanssimaan yliopiston loppumisen kunniaksi, tai no Erika vain istui sohvalla.

Minä lähdin ensimmäisenä pois, äitini odotti perijää.

"Hyvästi Teresa, tule käymään meillä pian (muuten voisin tässä mainita etten edelleenkään tiennyt mitä Teresa oli opiskellut)"

"Muista Alicia, yksi lapsi, vain yksi."

Halatessamme tunsin kun Alicen lämpimät kyyneleet tippuivat selkääni, en ymmärtänyt miksi hän oli niin epätoivoinen.

"Jos olisimme vaivautuneet tutustumaan kunnolla voisimme varmaan olla ystäviä Alicia."

" Tuota, olen pahoillani kaikesta mielipahasta mitä aiheutin sinulle."

"Minä muutan sitten teille pian, nähdään rakas."

Taksissa tunsin kyyneleeni valuvan silmiini, muistelin kaikkia tapahtumia, niin hyviä kuin huonoja.

Minä ja Jack.

Minun, Teresan ja Martinin yhteiset hetket.

Jackin jääminen kiinni.

Alice ja Jack.

Minä ja Martin.

Erika ja Jack

Sovinto.

Teresa ja Jack

Kihalus.

Typerät liikkamaikat.

Kyyneleet valuivat mekolleni taksin ajaessa pois, en palaisi tänne enää koskaan.

 

 

Osa oli ehkä vähän liiankin dramaattinen, mutta en kyllä keksinyt mitään järkevämpää keinoa saada Erikaa ja Alicea riitoihin ja Aliciaa ja Alicea sopimaan :)

Kommenttia kiitos!